Media

Media

Acoperire media 

Inventariere digitală: DANTEM se lansează pe piața din România

Inventariere digitală: DANTEM se lansează pe piața din România

30.06.2022

Antreprenorul român Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, investește într-un nou domeniu – inventarierea digitală – și anunță lansarea pe piața din România a companiei DANTEM, pe care o va dezvolta împreună cu omul de afaceri ceh Petr Adámek.

Vezi detalii

Eugen Saulea se asociază omul de afaceri ceh Petr Adámek și lansează compania DANTEM în România

30.06.2022

Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, investește într-un nou domeniu: inventarierea digitală. Antreprenorul român s-a asociat cu omul de afaceri ceh Petr Adámek și lansează în România compania DANTEM.

Vezi detalii
Eugen Saulea se asociază omul de afaceri ceh Petr Adámek și lansează compania DANTEM în România

Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, investește într-un nou domeniu: inventarierea digitală. Antreprenorul român s-a asociat cu omul de afaceri ceh Petr Adámek și lansează în România compania DANTEM.

Prima fază a entității nou create înseamnă o investiție de aproximativ 100.000 de euro, iar estimarea celor doi parteneri privind cifra de afaceri din primul an de activitate se apropie de cinci milioane de euro.

Vrem să customizăm serviciile pentru piața autohtonă. Inventarierea patrimoniului este obligatorie în România și, de regulă, se face la sfârșitul exercițiului financiar. Acest proces este unul prea puțin tehnologizat în plan local, numărarea manuală și etichetarea din pix fiind metodele cele mai des întâlnite”, declară Eugen Saulea, care deține astăzi cel mai mare jucător de pe piaţa serviciilor de trade marketing și vânzări din țară, ESSA Group, o afacere de 16,5 milioane de euro în 2021.

„Pentru a ne extinde într-o țară ca România, aveam nevoie de un partener puternic, cu experiență în deservirea marilor retaileri, iar Eugen este ideal pentru noi. Piața românească pare a fi extrem de dinamică și plină de viață, cu un potențial uriaș de creștere. În Cehia, externalizarea serviciilor de inventariere digitală este astăzi ceva obișnuit și noi, prin compania DANTEM, acoperim cea mai mare parte din piață. Suntem nerăbdători să reproducem acest model de business și în România”, menționează și Petr Adámek, cofondator DANTEM, un business de 9,5 milioane de euro în 2020, prezent pe segmentul de inventariere digitală, cu filiale în mai multe țări din Europa.

În filiala DANTEM din România, Eugen Saulea și Petr Adámek sunt parteneri egali: primul vine în acest business cu resursa umană și logistica deja existente în România, prin ESSA Group, iar al doilea cu echipamentele deja existente în Cehia și know-how-ul acumulat de-a lungul anilor.

Decizia antreprenorului român de a dezvolta tehnologia inventarelor pe piața românească a fost luată tocmai pentru că procesul de inventariere este unul complex, mare consumator de energie și generator de erori atunci când nu este corect organizat și coordonat. În prezent, diferența dintre un inventar clasic implementat în România si unul implementat în Cehia este foarte mare.

Modelul ceh elimină eroarea umană și necesită cu 50% mai puține resurse. De exemplu, ESSA participă la inventarele partenerilor cu resursă umană și numărătoarea se face manual pentru fiecare articol listat. Ulterior, se completează fișe pentru fiecare zonă inventariată și, într-un final, toată informația se consolidează în format digital.

De asemenea, modelul ceh folosește tehnologie de partiție a magazinelor, pâna la nivel micro (segmente rafturi), calibrează numărul de scannere necesare pentru a termina inventarierea în calendarul propus, alertează coordonatorul de inventar cu privire la dublarea scanării sau a omiterii unor segmente de produse și exportă raportul final de inventar într-un format ușor de comparat cu datele scriptice deținute de fiecare magazin. La momentul de față, prin ESSA, Eugen Saulea selectează și angajează personal pentru toate categoriile de retail, aceștia fiind ulterior închiriați retailerilor pe o anumită perioadă.

Avem o cooperare pe termen lung cu aproximativ 150 de clienți, majoritatea retaileri multinaționali. Cehia, locul unde am început afacerea DANTEM, este astăzi și cea mai bună piață pentru noi. Însă ne dezvoltăm în Europa prin filialele pe care le avem în Slovacia, Polonia, Ungaria, Croația și, mai nou, în România. Altfel spus, cu echipele noastre din aceste țări, putem deservi clienți din toată Europa”, adaugă Petr Adámek.

Planul de business al DANTEM prevede, printre altele, investiții de jumătate de milion de euro în 2022 pentru dezvoltarea acestor filiale din Europa, dar și în tehnologii noi și în echipamente de IT.

În privința noii entități juridice din România, în primele șase luni aceasta va avea nevoie de suportul direct al companiilor „părinți”, respectiv DANTEM din Cehia și ESSA din România. Iar odată cu atragerea de noi parteneri, respectiv creșterea volumului de business, se va decide tranziția către dezvoltarea unei structuri proprii de client service, field management, field control și execuție, cu achiziții de noi tool-uri necesare în procesul de inventariere.

Link ordineazilei.ro

Eugen Saulea anunţă o nouă investiţie printr-un parteneriat cu o companie din Cehia

Eugen Saulea anunţă o nouă investiţie printr-un parteneriat cu o companie din Cehia

30.06.2022

Antreprenorul român Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, investeşte într-un nou domeniu - inventarierea digitală - şi anunţă lansarea pe piaţa din România a companiei DANTEM, pe care o va dezvolta împreună cu omul de afaceri ceh Petr Adamek, conform unui comunicat remis redacţiei. Prima fază a entităţii nou create înseamnă o investiţie de aproximativ 100.000 de euro, iar estimarea celor doi parteneri privind cifra de afaceri din primul an de activitate se apropie de 5 milioane de euro.

Vezi detalii

DANTEM, companie de inventariere digitală, intră în România

30.06.2022

Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, investește în inventarierea digitală și lansează compania DANTEM, împreună cu omul de afaceri ceh Petr Adámek.

Vezi detalii
DANTEM, companie de inventariere digitală, intră în România

Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, investește în inventarierea digitală și lansează compania DANTEM, împreună cu omul de afaceri ceh Petr Adámek.

Antreprenorul român Eugen Saulea (foto mai sus), fondatorul ESSA Group, investește într-un nou domeniu – inventarierea digitală – și anunță lansarea pe piața din România a companiei DANTEM, pe care o va dezvolta împreună cu omul de afaceri ceh Petr Adámek (foto mai jos). Prima fază a entității nou create înseamnă o investiție de aproximativ 100.000 de euro, iar estimarea celor doi parteneri privind cifra de afaceri din primul an de activitate se apropie de 5 milioane de euro.

”Vrem să customizăm serviciile pentru piața autohtonă. Inventarierea patrimoniului este obligatorie în România și, de regulă, se face la sfârșitul exercițiului financiar. Acest proces este unul prea puțin tehnologizat în plan local, numărarea manuală și etichetarea din pix fiind metodele cele mai des întâlnite”, declară Eugen Saulea, care deține astăzi cel mai mare jucător de pe piaţa serviciilor de trade marketing și vânzări din țară, ESSA Group, o afacere de 16,5 milioane de euro în 2021.

”Pentru a ne extinde într-o țară ca România, aveam nevoie de un partener puternic, cu experiență în deservirea marilor retaileri, iar Eugen este ideal pentru noi. Piața românească pare a fi extrem de dinamică și plină de viață, cu un potențial uriaș de creștere. În Cehia, externalizarea serviciilor de inventariere digitală este astăzi ceva obișnuit și noi, prin compania DANTEM, acoperim cea mai mare parte din piață. Suntem nerăbdători să reproducem acest model de business și în România”, declară și Petr Adámek, cofondator DANTEM, un business de 9,5 milioane de euro în 2020, prezent pe segmentul de inventariere digitală, cu filiale în mai multe țări din Europa.

În filiala DANTEM din România, Eugen Saulea și Petr Adámek sunt parteneri egali: primul vine în acest business cu resursa umană și logistica deja existente în România, prin ESSA Group, iar al doilea cu echipamentele deja existente în Cehia și know-how-ul acumulat de-a lungul anilor.

Decizia antreprenorului român de a dezvolta tehnologia inventarelor pe piața românească a fost luată tocmai pentru că procesul de inventariere este unul complex, mare consumator de energie și generator de erori atunci când nu este corect organizat și coordonat. În prezent, diferența dintre un inventar clasic implementat în România si unul implementat în Cehia este foarte mare.

Modelul ceh elimină eroarea umană și necesită cu 50% mai puține resurse. De exemplu, ESSA participă la inventarele partenerilor cu resursă umană și numărătoarea se face manual pentru fiecare articol listat. Ulterior, se completează fișe pentru fiecare zonă inventariată și, într-un final, toată informația se consolidează în format digital. De asemenea, modelul ceh folosește tehnologie de partiție a magazinelor, pâna la nivel micro (segmente rafturi), calibrează numărul de scannere necesare pentru a termina inventarierea în calendarul propus, alertează coordonatorul de inventar cu privire la dublarea scanării sau a omiterii unor segmente de produse și exportă raportul final de inventar într-un format ușor de comparat cu datele scriptice deținute de fiecare magazin. La momentul de față, prin ESSA, Eugen Saulea selectează și angajează personal pentru toate categoriile de retail, aceștia fiind ulterior închiriați retailerilor pe o anumită perioadă.

”Avem o cooperare pe termen lung cu aproximativ 150 de clienți, majoritatea retaileri multinaționali. Cehia, locul unde am început afacerea DANTEM, este astăzi și cea mai bună piață pentru noi. Însă ne dezvoltăm în Europa prin filialele pe care le avem în Slovacia, Polonia, Ungaria, Croația și, mai nou, în România. Altfel spus, cu echipele noastre din aceste țări, putem deservi clienți din toată Europa”, adaugă Petr Adámek.

Planul de business al DANTEM prevede, printre altele, investiții de jumătate de milion de euro în 2022 pentru dezvoltarea acestor filiale din Europa, dar și în tehnologii noi și în echipamente de IT.

În privința noii entități juridice din România, în primele șase luni aceasta va avea nevoie de suportul direct al companiilor ”părinți”, respectiv DANTEM din Cehia și ESSA din România. Iar odată cu atragerea de noi parteneri, respectiv creșterea volumului de business, se va decide tranziția către dezvoltarea unei structuri proprii de client service, field management, field control și execuție, cu achiziții de noi tool-uri necesare în procesul de inventariere.

Despre ESSA Group:

Fondat în 2010 de antreprenorul Eugen Saulea, ESSA Group este astăzi unul dintre cei mai cunoscuți jucători din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară. În 2021, grupul a raportat afaceri de 16,5 milioane de euro, în creștere ușoară față de anul anterior. Printre serviciile din portofoliul companiei se numără: recrutarea şi plasarea de forţă de muncă, BTL şi evenimente, servicii management POSM (materiale de comunicare), call center şi merchandising . În prezent, ESSA oferă servicii în sistem leasing şi outsourcing pentru zeci de clienţi, furnizori şi producători, dar şi pentru marile lanţuri de retail precum Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro Cash & Carry, Mega Image.

Despre DANTEM:

DANTEM este cea mai mare companie din Cehia prezentă pe segmentul de inventariere digitală, dar și în alte domenii conexe, având o experiență de peste două decenii. Cu sediul central în Praga, compania este dezvoltată astăzi de antreprenorii Petr Adámek și Aleš Voverka, iar în 2020 a ajuns la o cifră de afaceri de 9,5 milioane de euro și un profit de 750.000 de euro. În prezent, DANTEM numără aproximativ 150 de clienți, majoritatea retaileri multinaționali, cu perspectiva unei creșteri accelerate pe termen mediu și lung, în Europa Centrală și de Est.

Articol

DECLARATIE NON FINANCIARA ESSA SALES & DISTRIBUTION S.A

DECLARATIE NON FINANCIARA ESSA SALES & DISTRIBUTION S.A

07.04.2021

DECLARATIE NON FINANCIARA ESSA SALES & DISTRIBUTION S.A
2020

Vezi detalii

ESSA Group, 15 ani de excelenta in merchandising

03.04.2020

Magazinul Progresiv: 2019 - an aniversar ESSA

Vezi detalii
ESSA Group, 15 ani de excelenta in merchandising

https://www.essagroup.ro/

Viitorul recrutării. De ce metroul a devenit o „platformă” de recrutare

Viitorul recrutării. De ce metroul a devenit o „platformă” de recrutare

03.04.2020

Când ne gândim la viitor este cert ca economia digitală este cea care va conduce lumea. Și totuși circulând mai des cu metroul în ultima perioadă am observat că tot mai multe companii apelează la campanii offline pentru a ajunge la publicul țintă.

Vezi detalii

Nevoi si tendinte in serviciile logistice si managamentul POSM

04.10.2019

Materialele de comunicare de tip POSM (Point of Sales Materials), permanente sau temporare, au fost și sunt folosite de companii din toate domeniile, pentru a-și semnaliza prezența în punctele de vânzare, iar una dintre provocările majore a fost, dintotdeauna, managementul acestora (managementul POSM).

Vezi detalii
Nevoi si tendinte in serviciile logistice si managamentul POSM

Nevoi și tendințe în serviciile logistice și managementul POSM

Materialele de comunicare de tip POSM (Point of Sales Materials), permanente sau temporare, au fost și sunt folosite de companii din toate domeniile, pentru a-și semnaliza prezența în punctele de vânzare, iar una dintre provocările majore a fost, dintotdeauna, managementul acestora (managementul POSM).

Întreg flow-ul implică cel puțîn patru etape majore, iar o integrarea a acestora, la un singur furnizor, este ceea ce piața dorește.

Depozitarea și pregătirea pentru livrare, transportul în condiții sigure și conform calendarului partenerilor, instalarea și reaprovizionarea și, la final, raportarea in timp real sunt activitățile principale ale procesului de management POSM.

Compania ESSA , unul dintre cei mai mari jucători în piața serviciilor logistice și de management POSM din România, a văzut potențialul uriaș în întregul proces al managementului POSM și ajutat de proiectele de infolieri și împachetări, a obținut volumele necesare pentru a avea garanția acoperirii costurilor.

„Este destul de dificil să acoperi toate aceste servicii, la nivel național, însă noi o facem cu succes. Pentru depozitare și pregătire colete, am ales să funcționăm cu un depozit central, structurat în zona de depozitare long term, zona de tranzit și zona de lucru, acoperind astfel toate tipurile de programe cerute de parteneri.

Securizarea logisticii și controlul de gestiune sunt importante pentru a nu avea lipsuri, deteriorări, consum neautorizat. Am dezvoltat platforme customizate de gestiune, monitorizare în trafic, monitorizare în service, inventare etc, strict plecând de la nevoile din brief-urile partenerilor. Astăzi, funcționăm cu o structură națională de 16 depozite permanente, ajungând în sezoane la 22, prin cele deschise punctual pe comenzi,” a declarat Eugen Saulea, Director General ESSA (foto 2) .

Eficiența proceselor

„Depozitele sunt conectate la platformele de rutare a livrărilor și deservesc la nivel național, 7 zile din 7, comenzile partenerilor. Eficientizarea costurilor este una din principalele preocupări ale structurii de management.

Căutăm mereu volume de business în această arie de servicii, astfel putând avea toate costurile de transport împărțite între mai mulți parteneri.

Livrările sunt garantate la nivel național în 24 de ore, iar pentru că am dorit să avem un control mai bun pe calitatea livrării, am investit în flota proprie, până la nivel de camion tip TIR, înlocuind serviciile clasice de livrare prin curier sau transportatori.

Toate etapele – depozitare, pregătire, livrare cu flota proprie, implementare (punerea POSM-ului pe pozitie) și raportare – sunt în grija noastră, motiv pentru care avem un control deplin al tuturor proceselor. Aceasta este partea cea mai costisitoare a unui start-up în segmentul serviciilor logistice dar rezultatele nu au întârziat să vină.

Astăzi, după aproape 5 ani de la primele investiții serioase în flotă, suntem în punctul în care parcul auto cu care am început inițial este deja amortizat. Investim în continuare în achiziții/ dotări logistice dar o facem ca o “completare”, fără să mai simțim apăsarea inițială” , a completat Eugen Saulea .

Resursa umană

„2.600 este numărul magic al lunii Martie 2019. Acesta este numărul de angajați permanenți la care a ajuns compania ESSA, dintre care peste 1.000 sunt lucrători comerciali specializați în manipulare de mărfuri, bunuri, POSM-uri etc.

Nu contează că este 5 dimineața sau miezul nopții, întotdeauna va fi un coleg disponibil, acolo unde este nevoie de o persoană responsabilă să preia logistica. O va prelua și o va gestiona până când ciclul este complet și confirmat de către partenerii noștri”, a declarat Eugen Saulea .

Raportare prin intermediul aplicației proprii

„Raportarea implementărilor a serviciilor noastre reprezintă unica dovadă că ciclul a fost închis corect și la termenul stabilit. Pentru a nu pierde informații/ poze de la implementare/scan documente etc, am dezvoltat o aplicație de raportare în timp real.

Punem pe poziție, umplem cu produs (dacă este cazul), cablăm (în cazul vitrinelor sau a altor POSM-uri ce necesită alimentare cu energie electrică) și facem poze. Semnăm documente de predare – primire, contracte de comodat etc și avem grijă ca originalele să ajungă la parteneri, la fiecare final de ciclu” , a concluzionat Eugen Saulea .

ESSA

Prezentă de 15 ani pe piața din România, ESSA GROUP este una dintre cele mai mari companii care își desfășoară activitatea în piața serviciilor în store din România și cuprinde 3 companii active încă din 2004: Pella Events (specializată în campanii de shopper marketing, activări outdoor, BTL), BIP Group (campanii de merchandising, management POSM, management logistic), ESSA People &Management (oferă forță de muncă specializată în sistem leasing). ESSA GROUP a avut anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 13 milioane de Euro.

Citeste mai departe pe:

Retail-FMCG

Cum faci business din criza forței de muncă. Firma care închiriază angajați pentru a satisface lipsa de personal

Cum faci business din criza forței de muncă. Firma care închiriază angajați pentru a satisface lipsa de personal

28.06.2019

Criza forței de muncă reprezintă problema problemelor pentru majoritatea antreprenorilor. Nu și pentru Eugen Saulea, proprietarul companiei de leasing de personal ESSA.

Vezi detalii

ZF Live: Consumatorul roman iubeste non-stopul

28.06.2019

"Daca cineva ar inchide magazinele in week-end, cum se intampla in strainatate, ar fi o problema!"

Vezi detalii
ZF Live: Consumatorul roman iubeste non-stopul